Ξεκινώντας

Η ερώτηση κλειδί είναι: Πως θα μεταβείτε από την υπάρχουσα πραγματικότητα σε ένα ολοκληρωμένο αυτοδιαχειριζόμενο εγχείρημα;
Χρειάζεται να έχετε επίγνωση ότι το έργο αυτό απαιτεί μεγάλη προσπάθεια. Οπότε αρχικά αυτό που χρειάζεστε είναι ομοϊδεάτες, που μπορούν να δεσμευτούν μεταξύ τους προς την όλη διαδικασία. Στην προηγούμενη σελίδα, θα βρείτε κάποιες σχετικές συμβουλές. Όταν υπάρξουν τουλάχιστον 34 άνθρωποι, με υψηλή διαθεσιμότητα, τότε θα μπορείτε να ξεκινήσετε, κάνοντας τα πρώτα βήματα με μεγαλύτερη σιγουριά.
Αν αυτό δεν είναι δυνατόν, υπάρχει επίσης η επιλογή να επικοινωνήσετε και να συγκαλέσετε μια συνάντηση, μέχρις ότου να βρεθούν αρκετοί για να σχηματιστεί ένας αρχικός πυρήνας. Σε αυτό το σημείο θα είστε σε θέση να κάνετε το πρώτο βήμα:
1. Δημιουργία μιας ομάδας εργασίας που θα συστήσει έναν Ολοκληρωμένο Συνεταιρισμό. Προσπαθήστε να συμμετέχουν εκεί άτομα τα οποία συμμετέχουν ήδη σε τοπικές συνελεύσεις, αν υπάρχουν. Μπορείτε, επίσης, να προσκαλέσετε σχετιζόμενες συλλογικότητες.
Ο πρώτος στόχος είναι η δημιουργία μιας κρίσιμης μάζας (10-30 άτομα), που έχει έστω κάποιο ενδιαφέρον για τη δημιουργία Ολοκληρωμένου Συνεταιρισμού. Το κοινό αυτό ενδιαφέρον είναι που θα δώσει ώθηση σε μία αρχική σχέση εγγύτητας και εμπιστοσύνης.
2. Με την ομάδα εργασίας που έχει ήδη συσταθεί, μπορείτε να προχωρήσετε στη ‘χαρτογράφηση’ πρωτοβουλιών και εγχειρημάτων σε τοπικό επίπεδο, όπως και να επικοινωνήσετε με περισσότερες συλλογικότητες, ώστε να ενταχθούν στις  συναντήσεις που θα ακολουθήσουν, όπως: 
  • Προϋπάρχουσες συνελεύσεις ή πρωτοβουλίες
  • Ομάδες ανταλλαγών
  • Τράπεζες χρόνου
  • Συνεταιρισμούς καταναλωτών
  • Συνεταιρισμούς εργασίας και επανένταξης
  • Καταλήψεις και κοινωνικά κέντρα 
  • Ομάδες Μετάβασης
  • Ομάδες περμακουλτούρας
  • Ομάδες οικολογίας και απο-ανάπτυξης
  • Πολιτιστικά κέντρα γειτονιάς
  • Σχετικές βιβλιοθήκες
  • Άλλες κοινότητες
  • Άλλους αυτοδιαχειριζόμενους συνεταιρισμούς και συλλογικότητες
3. Μόλις έχετε δημιουργήσει αρκετές προσωπικές επαφές, ίσως είναι η ώρα να τις  συγκεντρώσετε για μια παρουσίαση επέκτασης του  εγχειρήματος (με χρονικό ορίζοντα), όπου θα μπορείτε να συλλέξετε ακόμη περισσότερες επαφές και να κάνετε περαιτέρω καλέσματα.
4. Στο εξής, από τη στιγμή που μοιραστήκατε το στόχο, το κάλεσμα για μια ανοιχτή συνέλευση μπορεί να προετοιμαστεί. Ερχόμενοι σε επαφή με όλες τις σχετικές ομάδες, ώστε η πρόσκληση να απλωθεί μαζικά